2009. január 29., csütörtök

Rakott mákos kifli



Ez az édesség a maradék karácsonyi mákos gubából készült, amit a mélyhűtőbe tettem azokra az ínséges időkre, amikor már kissé feledésbe merülnek a folyamatos ünnepi evészetek.
Természetesen elkészülhet szikkadt kifliből is.

Volt erre egy nagyon bizalom gerjesztően hangzó receptem, amit olyan jól eltettem biztos, könnyen megtalálható helyre, hogy azóta sem tudom, hol van.
Így saját elképzelés alapján variáltam össze, és egész finom lett.
A kifli mennyiségét nem tudom pontosan megadni, mert mint említettem, az enyém maradékból van.

Hozzávalók:

4-5 db kifli (kb.)
5 dl tej (kb.)
4 evőkanál cukor
2 csomag vaníliás cukor (Bourbon)
1 csomag vaníliaízű pudingpor
3 tojás
20 dkg darált mák
10-15 dkg cukor

Elkészítés:

A kifliket 2-3 cm-es darabokra vágjuk, egy pillanatra megmártjuk őket szűrőkanállal 2 kanál cukorral, 1 csomag vaníliás cukorral ízesített langyos tejben, úgy, hogy ne áztassuk el nagyon a tésztát.
A tejből maradni fog kb. 2 dl (megközelítőleg), amit nem vesz fel a tészta.
A tejes kiflit cukros mákkal szórva rétegezzük egy kisebb (32X20) kikent tepsibe, vagy más formába, pl. jénaiba.

A pudingport elkeverjük habverővel a többi cukorral, a vaníliás cukorral, a tojások sárgáival, és a megmaradt tejjel, majd ebbe a híg masszába forgatjuk bele a tojásfehérjék keményre vert habját.

Ezt a masszát ráöntjük a mákos kiflire, tetejére tehetünk még kisebb vajdarabkákat is elszórtan.
Előmelegített sütőben, közepes hőfokon sütjük ki szép pirosra, kb. 30 perc alatt.
Tetejét porcukorral szórjuk meg.



A mákos guba maradékával ugyanígy készül el. Értelemszerűen már adott volt a mákos gubakifli, a tej mennyisége kb. 2 dl, amit felhasználtam az öntethez.

Így utólag még az is eszembe jutott, hogy fokozni is lehetne az élvezeteket, ha mondjuk egy kis rumba áztatott mazsolát keverünk hozzá, vagy más aszalványt, vagy pl. lehetne durvára vagdosott dióval kombinálni.

Nincsenek megjegyzések: